RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3- i 4-letnich

6.30-8.00

 

  • Schodzenie się dzieci do przedszkola.
  • Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.
  • Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
  • Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
  • Czynności higieniczne.

8.00-8.30

 

  • Zabawy zgodnie zainteresowań dzieci.
  • Zabawa ruchowa (każdego dnia z innym elementem ruchu) lub
  • Ćwiczenia poranne (4 latki – drugi semestr)
  • Prace porządkowe.
  • Przygotowanie do śniadania.

8.30-9.00

 

  • Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9.00– 12.00

 

  • Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
  • Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
  • Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
  • Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, taniec, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem – Dwujęzyczne dzieci.
  • Spacer, zabawy na świeżym powietrzu (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze).
  • Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Czynności higieniczne.
  • Przygotowanie do obiadu.

12.00-12.30

 

  • Obiad – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

12.30-13.00

  • Mycie zębów.
  • Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.

13.00-14.30

 

  • Odpoczynek przy muzyce, słuchanie bajek.
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

14.30-15.00

  • Czynności porządkowe i samoobsługowe.
  • Przygotowanie do podwieczorku.
  • Podwieczorek – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

15.00-17.00

 

  • Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
  • Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci.
  • Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem.
  • Czytanie fragmentów książek.
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.
  • Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5- i 6-letnich

6.30-8.00

 

  • Schodzenie się dzieci do przedszkola.
  • Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci
  • Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
  • Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Czynności higieniczne.

8.00-8.30

 

  • Zabawy zgodnie z zainteresowaniami dzieci, w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem.
  • Prace porządkowe.
  • Ćwiczenia poranne.
  • Przygotowanie do śniadania.

8.30-9.00

 

  • Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9.30 – 12.00

 

  • Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu prowadzone według wybranego programu nauczania.
  • Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
  • Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
  • Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, taniec, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
  • Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, plastyczne, muzyczne, teatralne, inne.
  • Spacer, zabawy na świeżym powietrzu (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze).
  • Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Czynności higieniczne.
  • Przygotowanie do obiadu.

12.00-12.30

 

  • Obiad – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

12.45-13.00

  • Mycie zębów.
  • Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.

13.00-14.30

 

  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr.
  • Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

14.30-15.00

  • Czynności porządkowe i samoobsługowe.
  • Przygotowanie do podwieczorku.
  • Podwieczorek – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

15.00-17.00

 

  • Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
  • Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci.
  • Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem.
  • Czytanie fragmentów książek.
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.
  • Rozchodzenie się dzieci.

 

Lead pod zdjęciem

Treść