W roku szkolnym 2024-2025 realizujemy następujące projekty oraz programy:

  • Dziecko u progu przedszkola- celem programu adaptacyjnego jest ułatwienie nowoprzyjętym do przedszkola dzieciom startu poprzez wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w aspekcie społecznym zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi: zaspakajanie poczucia bezpieczeństwa, kształtowanie odporności emocjonalnej, pokonanie lęku związanego z nowym otoczeniem i rozłąką z rodziną, wspomaganie w budowaniu własnego pozytywnego obrazu, łagodzenie stresu związanego z odżywianiem – przełamywanie niechęci do spożywania niektórych potraw, łagodzenie stresu związanego z „leżakowaniem”. 

  • Dobre maniery przedszkolaka- głównym celem programu jest nauka reguł grzeczności; umiejętność kulturalnego postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach.

  • Kraina liczb- to program matematyczny oparty na materiale dydaktycznym firmy Wehrfritz w postaci  “Liczbowych Ogrodów”. To pomoc – wspomagająca wszystkie działania dzieci, dopasowana do dziecięcego sposobu myślenia i świata przeżyć. Magiczny świat pełen liczb, przeliczania i konstruowania sprawia, iż w naturalny sposób kształtują się ich kompetencje matematyczne: aspekty ilości/zbioru, kolejności liczb, rozkładu liczb, równoliczności. Program zakłada wspieranie wczesnego rozwoju dzieci w podstawowych kompetencjach matematycznych w przedszkolu.  

  • Schroniskowy przyjaciel Tuptuś- celem podstawowym programu jest zaszczepianie w dzieciach wrażliwości na los innych istot żywych, współczucia dla cierpienia bliźnich        i zwierząt, poszanowania dla prawa i wszelkiego życia, gotowości niesienia pomocy i poświęcania się dla dobra innych.

  • Dwujęzyczne dzieci –„Baby Beatles”, „Tom and Keri"- celem programu jest wprowadzanie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego, tak aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym.   

  • Narodowy Program Rozwoju czytelnictwa- propagowanie i rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci. Wzbogacenie przedszkolnej biblioteki

  • Program Edukacji Ekologicznej- w ramach tego programu oraz w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (obszar 11 i 12) zostały podjęte działania mające na celu- przekazanie dzieciom podstawowych wiadomości o ekosystemach, obiektach  i zjawiskach przyrodniczych występujących w najbliższej okolicy, pogłębianie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi,  stwarzanie okazji do bezpośrednich kontaktów z przyrodą i obserwacji zjawisk przyrodniczych,  kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody  

  • Z Kicią Kocią Maluchy zmieniają się w Zuchy- cele projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci

  • Mamo, tato wolę wodę- celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dzieci i ich rodzin , zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci.

  • Angielski jest fun - tastyczny- głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania 

  • Zabawa sztuką- głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji  z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami  pedagogiki freblowskiej.  

  • Sztuka Emocji- program ma na celu przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i przedstawienie ich za pomocą sztuki w różnych formach (fotografia, taniec, muzyka, film, literatura). Rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych. 

  • Bliżej pieska - podczas realizacji projektu dzieci będą mogły nieść pomoc potrzebującym zwierzakom oraz nauczą się właściwego zachowania wobec nich. „Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę” – to pierwsze słowa polskiej ustawy o ochronie zwierząt. W tę wiedzę należy wyposażać społeczeństwo – a najlepiej zacząć właśnie od dzieci, od ich fascynacji światem, przyrodą i zwierzętami, która w prosty sposób może być przekształcona w wiedzę praktyczną: jak właściwie traktować zwierzęta, dbać o nie, porozumiewać się z nimi.

  • Twórcze malowanie- projekt edukacyjno-plastyczny pozwalający na rozwój motoryki małej i kreatywności poprzez tworzenie różnorodnych prac plastycznych.

  • Magiczna Moc bajek- głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.

  • Europa i Ja -głównym celem jest przybliżenie wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie. Poprzez udział w Projekcie uczestnicy zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania dotyczące Europy, wypromują swoją szkolną placówkę oraz nawiążą współpracę z innymi placówkami.

  • Postaw na wartości- celem projektu jest kształtowanie postaw i wartości, nauka samodzielności, wspieranie współpracy grupowej poprzez wspomaganie rozwoju dziecka poprzez aktywną zabawę 

  • Witaminy - w ramach realizacji projektu będziemy podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Chcemy kształtować u dzieci już od najmłodszych lat kulturę spożywania zdrowych posiłków, w których będą królowały warzywa. Cele projektu: promowanie zdrowych nawyków żywieniowych; zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa; stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków; oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych .