W roku szkolnym 2023/2024 realizujemy następujące innowacje:

  • Dobre maniery przedszkolaka- głównym celem programu jest nauka reguł grzeczności; umiejętność kulturalnego postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach. 
  • Siedem zmysłów mamy, świat nimi poznamy - głównym celem innowacji „Siedem zmysłów mamy , świat nimi zbadamy” jest kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej. Budowania poczucia empatii i tolerancji wobec tych, którzy te zmysły utracili czyli, niewidomi, niesłyszący czy niepełnosprawni.
  • Słyszę, mówię, czytam, piszę - innowacja skierowana jest do dzieci w wieku 4-5 lat i stymuluje percepcję słuchową; pobudza pamięć; integruje doznania wzrokowe, ruchowe i słuchowe, pobudza sferę poznawczą oraz wspiera przygotowanie do nauki czytania i pisania.
  • Tańce znane i nieznane - tańce mazowieckie - innowacja jest skierowana do dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Celem innowacji jest poznanie podstawowych kroków tanecznych tańców regionalnych, poznanie kultury i obyczajów własnego regionu na podstawie cech charakterystycznych tańca i ubioru oraz kształtowanie właściwej postawy wobec własnej kultury i tożsamości narodowej. 
  • Historia Polski w przedszkolu- program edukacyjny skierowany jest do dzieci w wieku pięciu ,sześciu lat. Celem jest rozbudzanie zainteresowania historią Polski, źródłami naszej tożsamości narodowej, rozwijanie i wzmacnianie postaw patriotycznych, a także dostarczeniu pozytywnych przeżyć podczas odkrywania historii własnego kraju
     

     

Realizujemy następujące projekty oraz programy:

  • Dziecko u progu przedszkola- celem programu adaptacyjnego jest ułatwienie nowoprzyjętym do przedszkola dzieciom startu poprzez wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w aspekcie społecznym zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi: zaspakajanie poczucia bezpieczeństwa, kształtowanie odporności emocjonalnej, pokonanie lęku związanego z nowym otoczeniem i rozłąką z rodziną, wspomaganie w budowaniu własnego pozytywnego obrazu, łagodzenie stresu związanego z odżywianiem – przełamywanie niechęci do spożywania niektórych potraw, łagodzenie stresu związanego z „leżakowaniem”. 

  • Kraina liczb- to program matematyczny oparty na materiale dydaktycznym firmy Wehrfritz w postaci  “Liczbowych Ogrodów”. To pomoc – wspomagająca wszystkie działania dzieci, dopasowana do dziecięcego sposobu myślenia i świata przeżyć. Magiczny świat pełen liczb, przeliczania i konstruowania sprawia, iż w naturalny sposób kształtują się ich kompetencje matematyczne: aspekty ilości/zbioru, kolejności liczb, rozkładu liczb, równoliczności. Program zakłada wspieranie wczesnego rozwoju dzieci w podstawowych kompetencjach matematycznych w przedszkolu.  
    „Kraina Liczb” – pokazuje dzieciom jak doświadczać matematykę poprzez aktywne wielozmysłowe uczenie się. 

  • Schroniskowy przyjaciel Tuptuś- celem podstawowym programu jest zaszczepianie w dzieciach wrażliwości na los innych istot żywych, współczucia dla cierpienia bliźnich        i zwierząt, poszanowania dla prawa i wszelkiego życia, gotowości niesienia pomocy i poświęcania się dla dobra innych.

  • Dwujęzyczne dzieci –„Baby Beatles”, „Tom and Keri"- celem programu jest wprowadzanie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego, tak aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym.   

  • Narodowy Program Rozwoju czytelnictwa- propagowanie i rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci. Wzbogacenie przedszkolnej biblioteki

  • Program Edukacji Ekologicznej- w ramach tego programu oraz w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (obszar 11 i 12) zostały podjęte działania mające na celu- przekazanie dzieciom podstawowych wiadomości o ekosystemach, obiektach  i zjawiskach przyrodniczych występujących w najbliższej okolicy, pogłębianie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi,  stwarzanie okazji do bezpośrednich kontaktów z przyrodą i obserwacji zjawisk przyrodniczych,  kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody  

  • Z Kicią Kocią Maluchy zmieniają się w Zuchy- cele projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci

  • Mały Miś w świecie wielkiej literatury- głównym celem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy  ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi  świetlicami, bibliotekami szkolnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi  w całej Polsce i za granicą. 

  • Zabawa sztuką- głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji  z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.

  • Jesteśmy sobie potrzebni-  głównym celem jest organizowanie spotkań, dzięki którym osoby starsze będą mogły odzyskać utraconą pewność siebie i nadal czuć się potrzebnym, natomiast dzieciom dadzą możliwość lepszego rozumienia osób starszych i stworzenia nowych relacji społecznych poza rodziną.

  • Mamo, tato wolę wodę- celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dzieci i ich rodzin , zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci.

  • Angielski jest fun - tastyczny- głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania 

  • Wyzwania Teodora- głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem